Běhání - 2,4 km

8. října 2016 v 19:00 | Zdebra |  Moje kondice
Ve čtvrtek jsem měla běhací den, ale nějak mi to nevyšlo. Nejdřív jsem šla sbírat ořechy, ale cestou pak za mnou jelo auto, tak jsem běžela, abych se mu vyhla a pak šla na ořechy. A začalo pršet. Takže běh odpadl. Nebo to je jen výmluva? Navíc jsem si špatně načasovala jídlo a pití, takže mě píchalo v boku. Doma jsem si aspoň zacvičila. A udělala jsem jeden pánský klik! Raději jeden pořádný než deset slabých o ničem.

Zato včera ten běh byl mnohem, mnohem lepší! Ani nebyla taková zima, když jsem vylezla před barák. Tentokrát jsem si vzala mobil, abych si to mohla stopnout. Šla jsem k větrolamu a tam začala běžet. Bylo to i do kopečku, ale to jsem hravě překonala. První čtyři minuty jsou ale vždycky "nejhorší", pak už to jde samo. Po sedmi minutách jsem si ale dala přestávku, pauzla stopky a chodila z jedné strany cesty na druhou dokola, aby se mi pak dobře měřila trasa. Můžete mi říct, že si mám pořídit nějakej chytrej telefon s nějakou super aplikací, nebo nějakou podobnou chytrou věcičku, ale já nic takového nechci. Pak jsem běžela k hnojišti a zpátky. Cestou jsem si ještě dala jednu pauzu a pak jsem běžela až domů. Potkala jsem i jednoho člověka a byla jsem schopná v klidu pozdravit.

Běžela jsem od zeleného bodu k hnojišti (vlevo) a zpátky k červenému bodu.

Celková trasa byla 2,444 km a čas 18:19. Jsem spokojená. Takhle dlouho vydržet běžet... Dřív jsem byla ráda, když jsem zvládla běžet půl minuty! :D Tím, že běhám pomaleji, se posiluje víc svalů. Občas si ale dám nějakej sprint. Třeba před tím autem. Nebo přes přechod. Hlavně, když jdu s někým, a najednou se rozběhnu, to musí pro toho člověka být šok. :D

Doma jsem snědla banán a pak se šla osprchovat a pustila jsem se do přípravy večeře. Něco jako dhal z červené čočky, akorát se špagetama místo rýže. Špagáty jsem dlouho neměla. Celozrnné. Už bych nemohla mít "normální" z bílé mouky. Vařila jsem asi hodinu, jedla asi 45 minut. Mohla jsem ale jíst pomaleji. Když si jídlo dělám sama, nepřenáším do toho žádnou negativní energii a pak si to líp vychutnám.

Zajímalo by mě, jak by se mi běželo, kdybych chodila běhat ještě s někým. Taky by se mi i hodilo, kdyby mě u toho někdo vyfotil (u toho běhání!) nebo nahrál, abych viděla, jak běhám. :D Když vidím někde nějakého běžce nebo běžkyni, kterým při běhu plandají ruky, tak je to pro mě už skoro, jako když vidím někoho datlovat. :D Zrovna včera jsem z busu viděla jednu běžkyni, co se spíš "klouzala" a ruky měla svěšené před sebou.

Schválně si zadám do Googlu heslo "ruce při běhu"!
V náhledu:
"Dej pokoj ještě s rukama, já jsem rád, že si nějak poradím s nohama,"


 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Baryn | Web | 11. října 2016 v 8:56 | Reagovat

Myslím si, že když běháš pomalu, svaly se ti moc neposilují ... vážně, vytrvalý běh není na tvorbu svalové hmoty a zpevnění těla, je jen na hubnutí. Při sprintu už dochází k zatínání hýždních svalů, takže to posilko je. ;)
A jinak smekám. Já, když jsem byla ještě na gymplu, jsem běhala ráno do školy ... myslím, že to bylo něco kolem těch 2,5 km, ale málokdy se mi to podařilo doběhnout vcelku kvůli semaforům. :D

Popisek obrázku je vtipnej :D No, já tak nějak automaticky pracuju při běhu s rukama, neboť mi pomáhají s balancem. :) Ale je pravda, že teď už moc neběhám, nějak jsem si na to nenašla čas.

2 Zdebra | Web | 11. října 2016 v 15:54 | Reagovat

[1]: Při pomalém běhu je zapojeno mnohem víc svalů než při rychlém běhu.

3 Baryn | Web | 13. října 2016 v 22:06 | Reagovat

[2]: Ale nedochází k tomu, čemu se obecně říká posilování. Tedy neroste svalová hmota. Při sprintu ano. A rychlé běhání nemusí být nutně sprint. Můžeš běžet i větší dálku relativně rychle, ovšem koukni někdy v televizi na atletiku a srovnej, jak vypadají vytrvalci a jak sprinteři.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama
Doporučuji:
_____________________________________________________________________________